News-Auto.com.ua

Автоновини світу та України

Suzuki Vitara Hybrid: для економії, для потужності – для чого?

Suzuki Vitara Hybrid: для економії, для потужності – для чого?

Скільки вже було написано про кросовер Suzuki Vitara – але знову знайшлася тема для розмови. На цей раз причиною є невелика приставка до назви Hybrid. Приставка невелика, але важлива – як вплине додавання гібридної технології до характеру та технічних показників автомобіля Suzuki Vitara? Зараз розповім – у форматі «ТОП-5 запитань та відповідей».

Гібридна версія Suzuki Vitara відрізняється від звичайних?

Хіба що парою деталей. Реально парою. Звичайно, це позначення-напис «Hybrid» на кришці багажника: логічно та очікувано. Але є ще одна відмінність – світлодіодні фари з іншим внутрішнім наповненням. Якщо звичайні версії Suzuki Vitara мають фари з округлими лінзами та декоративними кільцями, то гібридна версія отримала фари з горизонтальною лінією-поділом блакитного кольору.

Suzuki Vitara Hybrid: для економії, для потужності – для чого?

Здається, відмінність незначна. Але коли знаєш, куди дивитись – миттєво пізнаєш гібрид. Молодці дизайнери Suzuki: мінімальними змінами зробили автомобіль Suzuki Vitara Hybrid більш помітним та пізнаваним на тлі інших версій моделі.

Загалом по кузову – кросовер Suzuki Vitara не змінювався вже понад п’ять років; але за час випуску встиг пережити одне масштабне оновлення: передній бампер, малюнок ліхтарів, змінений салон. Гібридна версія додала свій дизайн фар та логотип-позначення на кришці багажника. Це якщо говорити про зміни зовні.

Чи є зміни всередині? Головне покращення салону відбулось під час планового оновлення: почали встановлювати м’яку передню панель, на кермі додали кнопки керування новими системами допомоги водінню, з’явилися прилади з кольоровим РК-дисплеєм.

Так ось – гібридна версія Suzuki Vitara відрізняється тим, що на цьому самому дисплеї тепер є сторінка зі схемою роботи гібридної системи: розподіл потоків енергії, спрацювання бензинового двигуна або електромотора, заряджання акумулятора. На жаль, але кросовер Suzuki Vitara Hybrid не отримав будь-якого перемикача для керування гібридною системою. Є лише стандартний селектор вибору режимів руху, про що я розповім нижче.

Салон знайомий, багажник теж. У всіх випадках підходить слово «достатньо»: всередині достатньо простору для водія та пасажирів, багажник пропонує достатній об’єм та можливості трансформації. Начебто і нічого особливого, але інженери-проектувальники постаралися на славу – вміло розпорядилися тими можливостями, які вони мали з урахуванням невеликих розмірів автомобіля. Планове оновлення колись подарувало м’яку передню панель та нові прилади, а гібридна версія тепер ще й подарувала додатковий інформаційний екран.

Із зовнішністю та салоном – зрозуміло. А що за гібридна техніка під капотом?

Раніше згадував автомобіль Suzuki Vitara взагалі, а тепер настав час згадати Suzuki Vitara S та Suzuki Ignis зокрема. Тому, що кросовер Suzuki Vitara Hybrid – це поєднання 1,4-літрового турбомотора (з яким вперше знайомилися на прикладі Suzuki Vitara S) та гібридної системи SHVS (з якою вперше знайомилися на прикладі Suzuki Ignis).

Отже, основою виступає бензиновий двигун K14D BoosterJet: турбіна, безпосереднє упорскування палива, регулювання фаз газорозподілу. І ось йому додали систему SHVS – фактично це «м’який гібрид» (Mild Hybrid). Тут встановлений стартер-генератор ISG (Integrated Starter Generator), який може допомагати при прискореннях автомобіля або генерувати електроенергію при його уповільненнях.

Однак у випадку Suzuki Vitara Hybrid використовується потужніша система SHVS, ніж у моделі Suzuki Ignis: робоча напруга 48 вольтів, стартер-генератор потужністю 10 кВт, акумулятор типу «літій-іон» для накопичення енергії.

Маємо вже відомий 1,4-літровий турбомотор, до нього додали «м’який гібрид» SHVS – що сталося з потужністю? Ха, не вгадали: вона знизилася! Було 140 к.с. у звичайного «1,4 л турбо» – стало 129 к.с. у гібридної версії. Однак крутний момент збільшився: було 220 Нм – а стало 235 Нм. Окрім самих цифр, виробник наголошує на характері роботи силової установки: збільшення крутного моменту в зоні низьких обертів, краще швидкість спрацьовування гібридної системи на початку руху.

І як все це позначається на характері? Як їде кросовер Suzuki Vitara Hybrid?

По мотору – більш спокійно і розмірено, ніж раніше. При старті з місця кросовер Suzuki Vitara Hybrid «бере» активно: ніяких затримок, приємне прискорення, швидкі реакції. Але ж подібне було й у звичайних 1,4-літрових турбоверсій Suzuki Vitara. Додатковий крутний момент знизу відчути непросто.

При цьому прискорення «з педаллю в підлогу» вже трохи обмежене за обертами: стрілка тахометра досягає 5,7-5,8 тисячі, але ніколи не переходить шести. Та ще й «автомат» перемикається досить рано у звичайному їздовому режимі: тільки трохи розігнався – й ось одразу передача вище, а обороти нижче (1,5-2 тисячі).

Стало гірше? Та ні, просто стало інакше. Ще раз повторю – автомобіль Suzuki Vitara Hybrid поїхав більш розмірено та спокійно. Але він, як і раніше, забезпечує хороший зв’язок по педалі акселератора: натискаєш – і швидко отримуєш відповідь у вигляді необхідного прискорення.

Він, як і раніше, забезпечує рівень цього самого прискорення цілком у рамках класу: гібридна версія розганяється до «сотні» швидше за паспортні цифри. Плюс ще з’явилася ледь помітна рекуперація, коли автомобіль починає сповільнюватись.

Всі їздові враження зібрані навколо «героя програми» – гібридного силового агрегату на основі 1,4-літрового двигуна K14D з гарною назвою BoosterJet. Отже, стандартна «сотня» вкладається приблизно у 9,8 секунди. Споживання палива містом стабільно тримається біля позначки 8-8,5 л на 100 км; з урахуванням заторів та/або динамічного стилю руху – споживання ледве підвищується до 9,5 літрів. Проміжний підсумок: 129-сильний гібрид програє 140-сильній версії приблизно 10% у прискореннях – й стільки ж виграє у рівні споживання палива по місту. На трасі за швидкості 90-110 км/год автомобіль потребує 5,8-6,3 літра на 100 км шляху. Режим SPORT позбавляє ранніх перемикань «автомата»: двигун частіше працює в діапазоні 2,5-3-4 тисяч й прискорення здається більш активним. Режими SNOW і LOCK гнучко керують повним приводом – вони допоможуть узимку та на бездоріжжі.

А ще їздові враження зібрано навколо гібрида, оскільки поведінка ходової частини особливо не змінилася. Кросовер Suzuki Vitara Hybrid виділяється вдалим налаштуванням підвіски: несподівано енергомістка (як для маленьких «кросів»), при цьому не трясе на великих ямах – вдалий баланс комфорту та пружності. Кермо легке і з середньою гостротою, реакції автомобіля швидкі, чіткі, однозначні. З помітних зауважень – лише великі крени в поворотах: все-таки високий вузький кузов дає про себе знати.

У результаті: так навіщо створений кросовер Suzuki Vitara Hybrid?

Хотілося б сказати «і для потужності/динаміки, і для економічності». Але, як бачимо, акцент було зроблено на другому пункті. Хоча може це й непогано. Адже кросовер Suzuki Vitara Hybrid практично не втратив того жвавого характеру, яким так приваблює автомобіль Suzuki Vitara взагалі, але дозволяє щодня заощаджувати паливо (і гроші) завдяки сучасним технологіям електрифікації.

Джерело: suzuki-vitara.infocar.ua