News-Auto.com.ua

Автоновини світу та України

Citroen C5 Aircross Hybrid: погляд у майбутнє

Citroen C5 Aircross Hybrid: погляд у майбутнє


Кросовер Citroen C5 Aircross Hybrid: майбутнє, яке вже можна купити

Фанати марки Citroen відразу впізнають у тестовому автомобілі Citroen C5 Aircross Hybrid версію до оновлення. Як же так, якщо в Україні вже оголошено ціни та стартувало приймання замовлень на оновлений кросовер Citroen C5 Aircross?! У гамі якого, до речі, є PHEV-версія Citroen C5 Aircross Hybrid.

Суть у тому, що появі оновленого кросовера Citroen C5 Aircross Hybrid ми завдячуємо саме цьому автомобілю, який став героєм статті. Імпортер Citroen привіз його до України ще приблизно рік тому. Скажімо так, для вивчення та розуміння «для себе особисто», чим є PHEV-гібрид у вигляді Citroen C5 Aircross Hybrid. Вивчили, зрозуміли – й вирішили розпочати постачання гібрида із запуском планового оновлення моделі Citroen C5 Aircross.

Оновлений автомобіль Citroen C5 Aircross вже приїжджає до українських дилерів, відкрито прийом замовлень, з’явилися перші автомобілі. Головні зміни – зовнішність (передня частина, ліхтарі, колісні диски) та салон (збільшений дисплей, центральна консоль). Але зараз для нас набагато важливіше те, що в прайсі моделі з’явився 225-сильний кросовер Citroen C5 Aircross Hybrid.

Як влаштований кросовер Citroen C5 Aircross Hybrid

Розповідаючи про модель Citroen C5 Aircross Hybrid, відразу хочеться згадати автомобілі Peugeot 3008 Hybrid4 та DS 7 Crossback E-Tense: бензиновий 1,6-літровий мотор EP6FADTXD, 8-ступеневий «автомат», акумулятор на 13,2 кВт.год з можливістю зарядки, повний привод. Стоп!

Головна відмінність Citroen C5 Aircross Hybrid від своїх родичів у тому, що він має передній привод. Відповідно – немає електромотора позаду. І немає 300 к.с. потужності. Втім, кросовер Citroen C5 Aircross Hybrid пропонує 225 к.с., що все одно робить його найпотужнішим у лінійці моделі Citroen C5 Aircross. Однак за показником крутного моменту (360 Нм) гібрид все-таки трохи поступається 2-літровій дизельній версії Citroen C5 Aircross (400 Нм).

Ці цифри потужності та моменту досягнуті підсумовуванням 1,6-літрового бензинового «турбо» PureTech (180 лс.) та електромотора (80 кВт або 109 лс.), який встановлений на стику ДВЗ та коробки передач. До речі, як коробка передач тут використаний 8-ступеневий «автомат», але також трохи зміненої конструкції: місце гідротрансформатора зайняв пакет зчеплень в масляній ванні; а ось традиційний планетарний набір передач залишився.

Це ті зміни, що лежать на поверхні. Але є ще приховані зміни всередині. Наприклад – де розмістити акумулятор гібрида? На перший погляд, та з урахуванням заявленого зменшеного об’єму багажника (460-600 літрів проти 550-690 літрів у звичайних версій) акумуляторна батарея розташувалася ззаду – в нижній частині багажного відсіку. Але це не так.

Акумулятор встановлений у межах колісної бази, він лише трохи зміщений до задніх сидінь. Однак це вимагало перенесення паливного бака – його засунули назад. А це, своєю чергою, вимагало зміни підвіски автомобіля: якщо звичайні версії Citroen C5 Aircross мають напівнезалежну задню підвіску на основі П-подібної балки, гібрид отримує повністю незалежну підвіску на поперечних важелях.

На перший погляд – гібридна версія Citroen C5 Aircross Hybrid відрізняється лише відповідними позначеннями на кузові та портом для заряджання. До речі, потужність зарядного пристрою 7,4 кВт, що дозволяє повністю зарядити акумулятор за дві години від станції типу Wallbox або за 5-7 годин від звичайної розетки.

Citroen C5 Aircross Hybrid: погляд у майбутнє

Копнули глибше – й знайшли бензиновий мотор, електродвигун у парі з автоматичною коробкою е-ЕАТ8, акумулятор типу «Li-Ion» з робочою напругою близько 200 В, а також змінену задню підвіску – що спричинило зміну підпілля багажника та зменшення його загального об’єму. Що ще змінилося усередині?

Та в салоні майже все як і раніше: потужна передня панель, центральний 8-дюймовий екран «обіймають» дефлектори вентиляції, передні та задні сидіння прошиті «у квадрат». До речі, про сидіння: спереду є масаж, ззаду – незалежне регулювання.

То що змінилося? Наприклад, компонування центральної консолі: з’явилася кнопка Drive Mode – вона відповідає за перемикання режимів руху та роботу гібридної системи. Також додалася кнопка переходу в меню налаштувань гібрида: можна переглянути споживання палива чи енергії, можна задати бажаний рівень запасу ходу на електроприводі. А ще змінилася графіка віртуальної панелі приладів на основі 12,3-дюймового монітора – відтепер всі елементи виконані у прямокутному дизайні.

Змін у салоні небагато, але вони є: кнопка вибору режимів руху, перехід у меню керування гібридною системою, нова графіка панелі приладів. Ззаду місця, як і раніше, багато, а сидіння можуть незалежно регулюватися. Номінальне зменшення багажника практично не позначилося на реальній місткості: багажний відсік великий, внизу знайшлося місце під зручний органайзер з відсіком для зарядного кабелю.

Як їде кросовер Citroen C5 Aircross Hybrid

Якщо говорити про ходову частину, то будь-який автомобіль Citroen C5 Aircross – що звичайний, що у версії Hybrid – наголошує на м’якості амортизаторів РНС і загальному комфорті. Будь-яка дорога сприймається в стилі «покотили-попливли», нерівності максимально пом’якшуються, кузов мірно похитується. Звичайно, все це призводить до нахилів у поворотах і розгойдування при прискореннях-гальмуваннях. Але все одно: для фанатів комфорту кросовер Citroen C5 Aircross – це відмінний варіант і кандидат на покупку.

А фанати динамічного драйву? Адже потужність у стилі «добре за 200 коней» та наявність SPORT-режиму нам щось обіцяють! Наприклад, хороше прискорення: швидкий старт з місця, безперервне прискорення на ходу – непогано. Та й цифри «до сотні» запевняють: гідний результат у 8,3-8,7 секунди. Однак насправді стихія кросовера Citroen C5 Aircross Hybrid – це комбінація драйву та ощадливості.

Мій мінімальний показник споживання палива містом тримався біля позначки 4,5 літра. Звісно, за умови періодичних підзарядок акумулятора – ну а навіщо ж інакше тоді купувати PHEV-гібрид? До речі, якщо заряджатися на ходу від бензинового мотора, то споживання зростає приблизно вдвічі: я отримував у місті 8-10 літрів на «сотню». Причому бажано заряджатися до 50-70% ємності акумулятора, щоб залишався запас для накопичення енергії – тоді й «В»-режим рекуперації спрацьовує куди активніше, ніж при повністю зарядженій АКБ.

Пару цікавих цифр: сумарна потужність гібридної системи становить 225 к.с., крутний момент дорівнює 360 Нм, тільки на електротязі можна набрати 135 км/год. й проїхати до 50 км – це в теорії. А на практиці лічильник запасу ходу взимку видавав близько 26 км на електроприводі; однак на електриці можна набрати навіть більше обіцяного. Автомобіль Citroen C5 Aircross Hybrid важчий за звичайні версії Citroen C5 Aircross приблизно на 200 кг, але все компенсує підвищена потужність: «сотня» дається за 8,3-8,7 секунди в залежності від рівня заряду акумулятора та обраного режиму.

Мій оптимум – це комбінація SPORT-режиму та «B»-рекуперації: повна потужність, швидкі відгуки, постійно працює бензиновий мотор; але гібридна система завжди намагається збирати максимум енергії. Виходить динамічна їзда, при цьому часте використання електромотора дозволяє знизити споживання палива – у результаті по місту я їду активніше, ніж на 180-сильній дизельній версії Citroen C5 Aircross, але з меншим споживанням! Однак на трасі чудес вже немає – на швидкості 100-120 км/год. споживання складає 5,5-6 літрів на «сотню».

Підсумки: майбутнє, яке вже сьогодення

Колись у момент дебюту саме цього автомобіля Citroen C5 Aircross Hybrid, бренд Citroen розповіді про свої плани електрифікації. Головне – починаючи з 2020 року, кожна нова модель Citroen повинна була мати електрифіковану версію: або гібрид з підзарядкою (PHEV), або повний електромобіль (BEV).

Ці плани перетворюються на реальність вже зараз. До того ж як бачимо, також і для України: до нас приїжджають сучасні, передові, інноваційні технології. На прикладі кросовера Citroen C5 Aircross Hybrid ми можемо бачити майбутнє, яке стає сьогоденням вже просто зараз.

Джерело: citroen-c5-aircross.infocar.ua