News-Auto.com.ua

Автоновини світу та України

Citroen Ami: милий друг

Citroen Ami: милий друг

Citroen Ami – найкомпактніший, найдоступніший і найнеординарніший електромобіль у Європі. Фокус дізнався призначення мініатюрного авто і випробував його в рідному середовищі – на міських вулицях.

Цей електромобіль виконаний із пластику і його складно назвати шедевром дизайну, але він привертає загальну увагу подібно до магніту. Він маленький, верткий і формально навіть не є автобілем. Фокус познайомився з найкомпактнішим і найбільш незвичайним електрокаром в Україні – Citroen Ami.

Коли у 2019 році дебютував концепт-кар Citroen Ami (у перекладі з французької – «друг»), ніхто не міг подумати, що він стане серійним. Проте, французькому автовиробнику вистачило сміливості втілити в життя оригінальний проект. Мало того, це найдешевший електромобіль у Європі – він коштує від 7000 євро.

Слід зазначити, що подібні мініатюрні автомобілі у Франції – не рідкість. Їх уже не одне десятиліття випускають невеликі компанії Ligier і Mega.

Настільки малопотужними машинами у Франції та ще низці європейських країн можна навіть керувати без прав і з 14 років. До речі, Citroen Ami в Україні зареєстрований не як автомобіль, а як квадроцикл.

Сімейство Ami вже включає навіть кросовер, а ще у моделі з’явився побратим Fiat Topolino в ретро-стилі. А ще Європі подібні моделі нерідко використовуються службами доставки на кшталт Glovo або Bolt Food. Для них створили одномісну версію Cargo, і саме такий Citroen Ami був наданий на тест Фокусу.

У центрі уваги

Мініатюрний електромобіль Citroen Ami практично однаково виглядає спереду і ззаду – для зниження собівартості кузовні панелі виконані взаємозамінними. У нього кругла оптика, масивні інтегровані бампери і виражені розширені крила. Колеса рознесені по кутах кузова.

Оригінальна риса Citroen Ami – асиметричні двері. Праві двері відчиняються звично, а ось ліві – проти руху. Ручок немає – замість них передбачені кнопки.

Пластиковим кузовним панелям не страшні подряпини. До того ж, у разі пошкодження їх можна легко зняти і замінити. За розмірами електрокар Citroen навіть менший, ніж Smart.

Габарити Citroen Ami 2023:

  • довжина – 2410 мм;
  • ширина – 1390 мм;
  • висота – 1520 мм;
  • маса – 485 кг.

Поява Citroen Ami на вулиці одразу привертає загальну увагу. Автомобіль постійно фотографують, розпитують про нього. За кермом Ami відчуваєш себе знаменитістю, яку переслідують папараці.

Аскетизм у всьому – салон Citroen Ami

Інтер’єр Citroen Ami вражає своєю простотою. Всюди – жорсткий зносостійкий пластик, замість дверних ручок – петлі (причому окремі для зачинення і відчинення дверей). Вікна не опускаються, але в них відчиняються кватирки. Зате дах майже повністю прозорий.

Citroen Ami: милий друг

Кермо не регулюється і забезпечене напливами в районі хвата рук. Єдиний підкермовий перемикач вмикає двірник (він у Ami один) і забезпечений кнопкою звукового сигналу. Замість важеля КПП передбачено три кнопки на підлозі – Drive, задній хід і нейтраль.

Показання приладів виводяться на мініатюрний монохромний дисплей – там відображаються спідометр, одометр, запас ходу і покажчик рівня заряду батареї.

Кнопок на передній панелі цілих три – обігрів скла, обдув і «аварійка». Також є USB роз’єм і ніші для смартфона і Bluetooth-колонки, яка замінить аудіосистему. Пічки, а, тим більше, кондиціонера в Ami немає.

Маленький зовні, просторий усередині

Сидіння з пластиковим каркасом виявилося доволі зручним. З оснащення з безпеки – тільки ремінь, жодних ейрбегів у Citroen Ami немає. У таких умовах горизонтальне регулювання крісла – це вже розкіш.

Зате місця всередині напрочуд багато – за кермом не тісно, а над головою у мене (при зрості 176 см) залишається пристойний запас. Та й оглядовість завдяки великій площі скління ідеальна. До габаритів звикаєш одразу. Дзеркала заднього виду невеликі і регулюються вручну, як на мотоциклах або старих авто.

А де ж багажник? Електромобіль Citroen Ami не має його. За сидінням є невелика ніша, куди поміститься рюкзак. На додачу, є невеликий відсік для документів.

У варіанті Citroen Ami Cargo на місці пасажирського крісла – доволі місткий відсік для багажу з кришкою і відкидною полицею. Тож хоча назва авто і перекладається як «друг», у такій версії друзів не покатаєш.

Динаміка і запас ходу Citroen Ami

Електромобіль Citroen Ami є передньопривідним і передньомоторним. Видатної динаміки від нього не варто очікувати, адже його потужність становить лише 8 к. с.

Максимальна швидкість Citroen Ami 2023 обмежена на 45 км/год, причому до межі електрокар добирається доволі швидко та дуже жваво. Сам мотор дуже тихий, але загалом шумоізоляція в не найкраща і чути все, що відбувається навколо авто.

Акумуляторна батарея ємністю 5,5 кВт/год забезпечує запас ходу в 75 км і це той випадок, коли паспортні дані збігаються з реальними – перевірено на практиці. Зарядити електромобіль Citroen Ami від домашньої електромережі можна за 3,5 години.

Місто – його стихія

Кермо і педаль гальма важкі, оскільки не оснащені підсилювачами. У поворотах авто серйозно крениться, а на нерівностях кузов гарненько струшує.

Зате верткий маленький автомобіль відмінно маневрує в міському потоці. Діаметр його розвороту – лише 7,2 м. Та й запаркуватися можна фактично де завгодно, адже Ami вистачить і половини стандартного паркомісця.

Вердикт

Citroen Ami Cargo вражає своєю простотою. До нього варто ставитися не як до автомобіля, а як до квадроцикла з дахом. Так, Ami Cargo повільний, жорсткий і позбавлений найпростіших опцій, але він чудово підходить на ту роль, для якої його створили – міського транспортного засобу для служб доставки. Електрокар зручніший і безпечніший за скутер і, на відміну від двоколісної техніки, має великий вантажний відсік.

Джерело: citroen-ami.infocar.ua